Stugan...27-29/3-09

Nu har vi varit på utflykt igen! Det har blivit många utflykter. Den här gången var vi till våran stuga i Sidjö utanför Bräcke. Där var det rena paradiset. Jag fick vara ute hur mycket jag ville och ingen som ropade och frågade var jag var. Jag antar att det beror på att man måste gå över hela sjön för att komma till något farligt, som vägen t ex.

Husse gjorde först ett hål i isen och sen stoppade matte ner något som satt fast i en tråd.
Efter en stund får matte jättebråttom att dra upp det där och där var något väääääldigt konstigt.

     
Det kallas visst fisk!! En elak liten rackare som jag var tvungen att hoppa på och skälla ut.
Han stack ju mig i munnen och inte kunde han ligga stilla heller! Men kul var det!


Att sitta längst upp på hällan och titta ut över sjön.......mysigt!


När jag kom in var jag kall och frusen så matte stoppade om mig med en filt.
Och jag somnade!

Kommentarer
Postat av: Lurventussen

Åååå, jag kommer ihåg när min mamma å pappa brukade rulla in mig i en filt när JAG frös...Det var såååå mysigt. Kan inte jag få komma hem till dig å bli invirad i en mysig filt jag å?!

2009-04-04 @ 23:49:14
URL: http://lurventussen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0